úterý 20. prosince 2011

Cesta domů


   V pondělí mě čekal poslední půlden v Tampere. Měl jsem vše naplánované, ale ne vše vychází podle plánů a někdy to ani nevadí. Každopádně jsem musel celkem spěchat, abych všechno stihl. Protože jsem měl všechno předchystané, nezabralo balení až tak moc času. Protože jsem do Tampere vezl jenom 25 kilo a zpátky jsem mohl vézt 31 kg, s celkovou váhou jsem problém neměl. Problém byl ale s místem. Neměl jsem totiž žádný velký kufr, ale jenom 2 krosny, ze kterých jedna měla splňovat podmínky příručního zavazadla. Půjčil jsem si váhu od Michaela a snažil se správně rozložit váhu mezi oba batohy. Protože čas neúprosně běžel, nějak jsem to do nich naházel s tím, že na letišti bude čas to ještě přeskládat. Potom jsem musel uklidit pokoj a rozloučit se se spolubydlícími. Ti však nebyli jediní, kteří se chtěli rozloučit. Přišel taky můj francouzsko-finský student Nicolas a Slovák Michael. Potom jsem se naposledy svezl městským autobusem do školy. Tam jsem musel vytisknout letenky a boarding passy. Neměl jsem moc času, a když jsem zjistil, že hlavní počítačová místnost je zavřená, tak jsem musel spěchat ještě víc. Potom se rozloučit s Brazilci a Brazilkami. Musím říct, že to bylo obzvlášť smutné. Potom následoval rychlý sprint s necelými třiceti kily na autobusové nádraží, kam jsem dorazil asi 3 minuty před odjezdem autobusu. Tam na mě ještě čekala Litevka Brigita s kamarádkou, takže to bylo poslední loučení. Nebylo to vůbec lehké udělat těch posledních pár kroků do autobusu a říct Tampere sbohem, ale neměl jsem na vybranou.
   Cestou jsem hodně vzpomínal a přemýšlel. Naštěstí jsem se nezamyslel tak moc, že jsem nezapomněl přestoupit. Za dvě a čtvrt hodinky jsem dorazil na letiště v Helsinkách. Tam jsem se setkal s Housim a jednou Němkou. Nastala fáze přehazování z jednoho batohu do druhého a snažit se co nejlíp vyjít s váhou. Ta nakonec prošla, když můj batoh měl pouze necelých 17 kg a Housi lehce překročil limit, ale neměl problém. Problém nebyl ani s hokejkami. To byla příjemná změna oproti Ryanairu. Potom jsme museli projít kontrolou. Housi v rámci úspory váhy a já v rámci úspory místa jsme na sebe museli navléct znovu pár vrstev. Musím říct, že tentokrát jsem se ještě překonal. Šusťáky, lyžařské kalhoty, tričko, svetr, mikina a dvě bundy. Nevypadali jsme asi zrovna jako modelové a když jsme u kontroly museli většinu věcí sundat, tak dokonce jako exoti. Ale co, prošli jsme bez jediného poplatku a to se počítá.
   Náš let byl s přestupem, první jsme letěli společností Blue1 do Curychu. Letadlo bylo pěkné, dostali jsme i čaj a vodu. Tento let trval asi 3 hodiny. Neměli jsme žádný problém, jediné o co jsme se trochu strachovali, byly zavazadla, protože na přestup jsme neměli moc času, tak aby všechno proběhlo v pohodě. V Curychu jsme si prošli halu a pár obchodů a museli jsme znovu projít kontrolou. Není překvapení, že se na nás opět dívali podivně. Ale i tady jsme prošli s troškou hanby, ale bez poplatku. Druhý let byl se společností Austrian Airlines, které mělo ještě hezčí letadlo. Let byl krátký, trval jenom hodinu. Servis byl lepší, dostali jsme sendvič a zákusek a sklenku vína. Jaká to příjemná změna oproti už zmiňovanému Ryanairu. Let byl opět bez problémů, pár minut po deváté hodině večer jsme dorazili do Vídně. Můj původní plán byl zůstat ve Vídni do dalšího dne a podívat se po vánočním městě a trzích, ale protože Housi nakonec nechtěl a mě se nepovedlo sehnat ubytování, tak jsem to vzdal. Však Vídeň není tak daleko a můžu tam zajet někdy jindy. Pro Housiho přijel na letiště tata a protože jsme oba z Olomouce, svezl jsem se s nimi. Vzhledem k množství a váze batohů a celkové únavě to byla super pomoc. Říkal jsem si, že v autě nejspíš usnu, ale protože jsme si říkali zážitky, tak ani nebyla nálada na spaní. Před půlnocí jsme dorazili do Olomouce, kde jsme se rozloučili a pak už zpátky domů. Tak a to je vše, takhle skončil Erasmus. Moje cesta je sice u konce, ale můj blog ještě ne, takže se ještě můžete na nějaký článek těšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat