neděle 18. září 2011

Hokej


   Přemýšlel jsem nejen nad názvem tohoto článku, ale také nad jeho obsahem. Bude to asi stále těžší psát týden co týden o nových věcech, protože už se to tady zajíždí do určitých kolejí a taky přibývá práce do školy, ale to určitě nejsou věci, o kterých byste chtěli číst. Začal jsem tu popisovat všechny moje předměty. K úplnému výčtu mi ale stále ještě chybí jeden předmět a ten začal právě tento týden. Jmenuje se Finnish History. Sice jsem v dějepise nikdy moc dobrý nebyl, ale jak jsem psal minule, když už jsem jednou ve Finsku, chci o něm něco vědět. Opět jsme si mohli vybrat zakončení – buď psát lecture diaries stejně jako v případě předmětu Introduction to Information Visualisation, o kterém jsem už psal, nebo napsat nějakou větší esej a připravit si prezentaci. Tady asi zůstanu jenom u deníků, protože další kredity už nepotřebuju. A to by bylo všechno, více předmětů v první části semestru nemám, další mě čekají až v druhé části.
   Dobře, školu máme za sebou a je čas přistoupit k zajímavějším věcem. Při popisování mého bydlení jsem nenapsal, jak moc daleko bydlím od centra. A teď je přesně ta chvíle, kdy to můžu napravit. Vydali jsme se totiž, jako již několikáté úterý, večer do klubu Kuuba. Na tom by nebylo až tak nic divného, ale protože ve všední dny přes noc autobusy nejezdí, řekli jsme si, že jednou zkusíme jít pěšky domů. Vydali jsme se já, Tomáš a Slovák Michael. Protože Michael měl GPSku, nešli jsme po trase autobusu, ale nejkratší možnou cestou. Ta nás vedla lesem i po dálnici, a protože byla noc a mlha, vypadala cesta i trochu strašidelně. Když jsme dorazili domů, zjistili jsme, že cesta trvala 1,5 hodiny. Takže asi chápete, že nejsem úplně v centru a příště si počkám na autobus.

Zápas Tappara - Ilves
   Tento týden začíná finská hokejová liga a hned první kolo přineslo souboj dvou tamperských týmů - Tappara proti Ilves. Na hokej jsem se tady chtěl podívat, tak proč nezajít rovnou na derby? Lístky teda nebyly úplně zadarmo, ale to tady není nic. Celková cena se s poplatky vyšplhala na 22,50 euro a to byly ještě ty levnější. Píšu s poplatky, protože ty jsou tady všude. Základní cena lístku byla 19 euro, ale pak jsem za něco musel zaplatit dalšího 3,50 eura (opravdu nevím za co to bylo, ale platili to všichni). Šlo nás erasmáků nakonec opravdu hodně a byli jsme rozmístění po celém stadionu. Byla sranda, že lidi z Francie, Itálie nebo Řecka hokej nikdy neviděli a neznali ani pravidla. Tak jsem jako zástupce hokejového národa musel vysvětlovat. Stadion mají oba týmy společný, dokonce fanshopy na stadionu hned vedle sebe, takže doma byly oba týmy. Stadion nebyl špatný, ale horší to bylo s úrovní hokeje. Bylo to první kolo a oba týmy nepatří ke špičce finské ligy, ale výkon Tappary (těm jsem se před zápasem bohužel rozhodl fandit) mi občas připomínal hru Mory Olomouc. Ilves bylo lepší a po zásluze od začátku vedlo a nakonec i vyhrálo 8:7. Zápas hodně bohatý na góly, i když pár jich bylo, hlavně ze strany Tappary, hodně šťastných. Atmosféra taky nebyla taková, jakou jsem zažil třeba v Brně. Řvalo se víceméně jenom po gólu, ale protože jich padlo hodně, tak to nebylo až tak špatné. Ale chtěl jsem vidět finskou ligu a jsem rád, že jsme si vybrali zrovna tento zápas plný gólů. Cizincům se to taky líbilo. 

Portugalská večeře
   A co by to bylo za týden, kdybychom neměli nějakou mezinárodní večeři. Tentokrát přišlo na řadu Portugalsko a Ana Patrícia. Jídlo se jmenovalo Açorda de camarão. Byla to taková chlebová polévka s krevetami. Pro mě hodně nezvyklé jídlo, ale bylo to dobré a člověk se toho opravdu nají. V Portugalsku je to označováno jako jídlo chudých. Potom jsme ještě měli dezert, Torta de laranja. Koláč s pomerančovou kůrou, to bylo opravdu dobré. V neděli jsme pak měli další dobroty. Chystala se tajná oslava narozenin pro Italku Alice. A povedlo se, protože o oslavě opravdu nevěděla a její překvapení a radost byly krásné. K této příležitosti se opět vařilo, ale česká skupinka si tentokrát vzala pauzu. Vařili Italové, Španělé, Francouzi a Řekyně. Nejvíc mi asi chutnala řecká mussaka. A protože byla neděle večer, více se do tohoto týdne nevešlo. Ale další týden jsem očekával první českou návštěvu, takže asi bude o čem psát.

2 komentáře: