sobota 15. října 2011

První zkouška


   Jak jsem psal v minulém příspěvku, konec první části semestru se blíží a s ním také zkoušky. Protože většina mých předmětů je spojena s prací v průběhu semestru, už nevyžadují závěrečnou zkoušku. Jedna se ale přece jen našla, ale o ní až později.

   Tomáš našel minulý týden místo v Tampere, kde se dělá lukostřelba, tak jsme to šli zkusit s celou skupinou erasmáků. V pondělí odpoledne je to zadarmo, půjčí vám věci a ještě vám dají základní školení. Takže jsem poprvé v životě zkusil střílet s pořádným lukem. Po té, co jsem vyfasoval všechny věci a nasoukal se do nich, mi dal pan instruktor rychlokurz jak na to. Musím říct, že to není tak lehké, jak to vypadá. Stříleli jsme na terč ve vzdálenosti asi 5 metrů po třech šípech a trefit třikrát desítku (střed) se mi povedlo jenom párkrát. Ale bavilo mě to a při další příležitosti půjdu zase. 
   Minule jsem psal, že nám TOAS zavřel naši společenskou místnost. To jsem ale ještě nevěděl, že za pár dní najdu další a dokonce s lepším stolním tenisem než byl ve staré. Tak jsme se s Němkou Maike domluvili a šli si ve středu zahrát. Bohužel tam byli i Španělé, kteří byli trošku mimo naši úroveň. Ale aspoň vím, že musím ještě hodně trénovat. Ale neměli jsme svoje míčky, takže jsme museli hrát s nimi. Takže koupím míčky a můžeme trénovat. 
   Když už jsme u sportu, zmínil bych se o mých trablech s florbalem, aktivním i pasivním. Začněme aktivním. Když jsem šel do Finska, jedna z věcí, na kterou jsem se těšil, byla florbal. Jenže byl jsem zkusit kroužek na univerzitě a to teda za moc nestálo. Jednak je to 5 eur za hru nebo 40 za celý semestr, ale to by se dalo přežít, kdyby to bylo dobré. Ale hru nevalné úrovně na malém hřišti bez brankářů není to, co bych ve Finsku očekával. A protože jsem od známých z ostatních univerzit slyšel podobné názory, rozhodl jsem se zkusit štěstí v nějakém klubu. Tak jsem začal rozesílat maily a čekal, ale odpověď žádná. Takže zatím stále nic. Potom je tu pasivní část. Těšil jsem se, že tu budu chodit pravidelně na extraligu, protože v Tampere jsou 2 týmy, co ji hrají – Classic a Koovee. Jenže cena studentské vstupenky na zápas je 7 eur. Za to bych v Olomouci mohl jít na fotbal, hokej a ještě by mi zbylo na párek. Takže se tam párkrát ukážu, ale pravidelně asi chodit nebudu.
   Taky jsem dříve psal, že máme v předmětu Managing e-business za úkol psát blog. A tento týden jsme opravdu začali – schůzky živě i na facebooku, změna designu a první články. Musím říct, že je to docela zajímavá mezinárodní spolupráce, rozdělili jsme si role a pracujeme jako tým. Akorát se nám zatoulal jeden člen týmu, nějaký Fin nebo Finka, po které/m se slehla zem. Říct, jestli je to kluk nebo holka není tak snadné, protože jsem ho/ji nikdy neviděli a podle jména Heini taky těžko říct, protože znám holku jménem Heidi a kluka jménem Heikki. Využil bych prostor tady pro malou reklamu. Blog je myslím docela zajímavý. Témata jako hudba, umění nebo video jsou blízká hodně lidem, takže neváhejte a čtěte. Každý den se objeví nový článek, který bude z různých koutů světa, protože jak jsem psal, v naší skupině má zastoupení i Čína, Irsko nebo Irák. Dalším důvodem je, že nám to pomůže, protože jedním z hodnocení předmětu je také návštěvnost blogu. Takže pro zájemce tady je adresa: http://entertainmentnode.blogspot.com/ .
   Když jsem se zmínil o psaní školního blogu, tak přejdu k psaní celkově. Abych řekl pravdu, mám pocit, že tady nestuduju informatiku, ale žurnalistiku nebo akademické psaní. O počítač tady člověk ani nezavadí a jenom píše a píše. Ať už jsou to deníky, blogy nebo třeba eseje. Ono to tedy vypadá, že předmětů nemám moc a zkoušek taky ne, ale zase mám plno práce přes týden, abych splnil všechny deadliny.
   Tak a teď už ta slibovaná zkouška. Moje první a zároveň jediná zkouška v první části semestru byla z finštiny a byla v netradiční termín v pátek odpoledne. Kurz pro mě byl napůl opakováním z EILC kurzu a napůl učení nových věcí, moc času jsem učením nestrávil. Samotná zkouška byla pouze písemná, měla 5 stran a trvala 2 hodiny. Moc těžká mi nepřišla a byl docela dobrý pocit číst článek ve finštině a všemu rozumět. Už teď můžu prozradit, že jsem dostal pětku. Ale neděste se, ve finském systému to znamená nejlepší známku (áčko). Takže bylo potřeba to trochu oslavit. Sešli jsme se převážně česká skupinka na City a pak jsme pokračovali do klubu Miami. 
   Sobota byla celkem nabitá, protože jsem musel dohánět věci do školy a odpoledne jsem si nemohl nechat ujít derby Liverpool – Manchester. Večer opět na City pořádal Andrew americkou večeři. No schválně, co si představíte. Ano, hambergery a cola. Ale proč ne. Večer ještě sledování online přenosu z prvního domácího zápasu našeho florbalového klubu, ve kterém mě zapisovatel Jarda zdravil a já mu tímto způsobem pozdrav vracím. Tak a tady pro tento týden končím. Ano, je teprve sobota, ale protože zítra vyrážíme na druhý zahraniční výlet, ten už nechám do dalšího příspěvku.

2 komentáře:

  1. Heini je ženská.

    Čas zkoušky není zas tak zvláštní, buď rád, že nebyla v sobotu.

    Irák je s I.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si taky myslím, že je to ženská, ale někteří si zas myslí, že kluk a jistej si není nikdo :-)

    No když to porovnáváš s víkendem, tak je to asi normální, ale jinak to asi u nás obvyklej čas na zkoušku není.

    OdpovědětVymazat